Jdi na obsah Jdi na menu
 


APOKALYPSA JUBILEUM

7. 11. 2008
Logo techno.cz


  •  

 flyerAPOKALYPSA JUBILEUM

Fri 21.11.2008 | Boby Centrum, Brno (Jihomoravský kraj)

DJs: Adam Beyer, Cristian Varela, Oscar Mulero, Jamie Bissmire & Ben Long aka Space DJz, Dance With The Devilz aka Frank Kvitta & Torsten Kanzler, Reset!, Scorn, Home, Jerry, Michaela Salacova
2nd stage - Michael Burian, Chris Sadler, Martin Gredner, Molczik, Matamar

 

Adam Beyer & Space Djz - nejlepší odpovědi k Apokalypse

Brněnská Apokalypsa proběhne již v pátek 21. listopadu v Boby centru. Tentokrát vám přinášíme rozhovor se Space DJz a Adamem Beyerem. www.apokalypsa.eu

Adam Beyer

Adame, před více než měsícem jsi získal ocenění „Nejlepší minimalový DJ“ pro tento rok (DJ Awards). Spousta lidí tě ale dodnes má „označeného“ spíše jako techno DJe. Jak je to tedy s tím minimalem?:)

Je to trochu paradox, to máš pravdu. Já si stále totiž myslím, že hraju techno. Ale na druhou stranu jsem za toto ocenění rád – je vidět, že lidi mou hudbu poslouchají a že se jim líbí. A i když jsem vyhrál v kategorii, ve které podle svého názoru nemám až tak opodstatněné místo, vážím si toho.

Pojďme tedy ke tvým začátkům… Před tím, než jsi se začal věnovat elektronické hudbě, poslouchal jsi i jiné směry – hard rock, rap a hip hop. Takže co způsobilo, že jsi změnil svůj střed zájmu?

S hraním jsem začal opravdu brzy, bylo mi 12 let.:) Ale dlouho jsem nevěděl, jakému stylu se chci vlastně věnovat. Zkoušel jsem také hrát a skládat do sebe normální písničky, skladby, zajímalo mě, jak to bude “sedět” dohromady. Postupem času jsem pak objevil elektronickou hudbu, koupil si nějaké desky a zjistil, že to je přesně to, co mě baví

Co považuješ za vůbec nejdůležitější moment své dosavadní kariéry?

Myslím, že celkově bylo asi nejdůležitější to, že jsem potkal ty správné lidi, kteří mi pomohli a kteří mě právě i ovlivnili. Určitě to byli Cari Lekebusch, Joel Mull, Jesper Dahlbäck… A za velmi důležité taky považuji moje první studio, které jsem postavil a kde vznikly mé první tracky.



Space Djz

Desky, nebo CD? Mnoho DJů od desek upustilo, CD jsou bezesporu daleko víc praktická. Nicméně skvělý zvuk vinylů se dá na druhou stranu jen těžko nahradit. Jak vidí digitalizaci MP3 Space DJz?

Ještě tak před pěti lety jsme byli zvyklí kupovat kolem 10/20 desek týdně. Tyto časy jsou ale nenávratně pryč, a i když sami uznáváme, že desky vždy budou mít své kouzlo, přešli jsme k CD. Je to zkrátka jednodušší, track si stáhnete, vypálíte, máte ho hned k dispozici… Je to také levnější a navíc, můžeme svým fanouškům stále nabízet něco nového. Stačí být na internetu a sledovat, co kde zajímavého vyjde.

Společně již vystupujete skutečně hezkou řadu let. Ale mnoho z nás jistě neví, jak jste se vy dva dali vlastně dohromady? Jak začal “příběh” dua Space DJz?

Jsme už více než dvacet let přátelé, v podstatě se známe už od dětství, jsme něco, jako nerozlučná dvojice, máme společné zájmy, tedy i hudbu. A když jsme se o taneční scénu začali zajímat, tak zcela logicky – společně. Proto jsme i společně začali hrát.

Za svou kariéru jste toho zažili jistě neskutečně mnoho, hráli jste snad na všech známých akcích, po boku těch největších jmen… Je však stále něco, o čem vy dva sníte?

Spíš, než, že o něčem sníme, vážíme si věcí, které se nám do této chvíle povedly, hrajeme už více než 10 let a za tu dobu jsme toho tolik zažili, že je to až někdy těžko uvěřitelné. Do budoucna si jenom přejeme, aby vše šlo tak, jak doposud…

Co se Vám vybaví, když se řekne Apokalypsa?

Apokalypsa? To je ta party, kam chodí vždycky všichni ne?

 

Cristian Varela & Oscar Mulero - nejlepší odpovědi k Apokalypse

Přinášíme vám další rozhovor před Apokalypsou Jubileum, která se uskuteční 21. listopadu v brněnském Boby centru. Více informací najdete na webu akce: www.apokalypsa.eu

Cristian Varela

Tvé jméno se objevilo v předních pozicích mnoha anket, soutěží a žebříčků popularity. Nakolik jsou pro tebe tyto údaje důležité? A celkově, jaký máš názor na tyto ankety?


Podle mého názoru – a z hlediska úspěšnosti mé osoby coby producenta a DJe – jsou tyto výsledky přínosem. Beru to totiž tak, že mi vždy takový úspěch jen potvrdil, že jsem na té správné cestě. Každé ocenění mi dalo energii, chuť a sílu pracovat dál, s daleko větším nadšením.

Před tím, než jsi se začal orientovat na elektronickou hudbu, zajímala tě spíš ta klasická – hrál jsi na klavír, dokonce jsi vytvořil několik velmi úspěšných klavírových kompozicí. Neuvažoval jsi tedy, že se vydáš spíš na dráhu profesionálního pianisty?


To máš pravdu, vždy mě hodně zajímala vážná hudba, jako Vivaldi, Haendel, nebo Bach… Dokonce jsem tento obor i studoval. Ale po čtyřech letech vážné hudby jsem přešel k elektronické, ale to neznamená, že by mě směr klasické hudby nezajímal dodnes.

Jak bys vlastně popsal svůj aktuální sound? Co od tebe můžeme na Apokalypse očekávat?:)


Můj sound? Haha. Myslím, že má svou sílu, je elegantní a je od srdce!




Oscar Mulero

Jak se španělská scéna změnila od té doby, kdy jsi s hraním začínal? Vidíš nějaké změny, kterými za více než 15 let prošla?

Naše scéna prošla dlouhou cestou, než se dostala na takovou úroveň, na které je teď. V současné době je už u nás tolik kvalitních jmen, díky kterým jsme získali uznání a respekt, ale tak tomu vždy nebylo. Řekl bych, že před těmi 15ti lety měla naše scéna daleko víc undergroundový základ, než má teď. Ne, že bychom se teď blížili komerci, spíš bych řekl, že máme v oblasti taneční hudby daleko víc profesionální přístup.

Opustíme už Španělsko a místní scénu a přejdeme k tobě – ty jsi známý jako techno DJ - hraješ poměrně ostré, industriální techno. Jak bys svůj sound sám charakterizoval? Kde bereš inspiraci k tomu, abys hrál právě takový styl?


Řekl bych, že hraju poměrně tvrdé techno, které ale nemá nic co dělat s pojmem hardtechno, nebo schranz. Mám rád tvrdý základ, hutnou basovou linku, ale i melodie, funky styl – v minulosti mě právě melodické techno moc nebavilo, teď je tomu spíš naopak. Ve své podstatě jsem ale během své kariéry svůj sound moc nezměnil.

„Doctor Smoke“ – to byl tvůj DnB nick. Vystupuješ tak někdy ještě?

Bohužel už ne. DnB je jediný styl, kterému se u nás až tak moc nedaří, takže jsem tak po čase přestal vystupovat.

 

Opět falešný Warm Up na Apokalypsu!

 

Ano, drzost podvodníka jménem Michal Kubík nemá hranice. Další podvod na klub, na návštěvníky a hlavně poškození jména akce Apokalypsa je opět zde. Tentokrát dokonce jeho svěřenkyne Djane Claire se chlubí doménou Apokalypsa na propagačních materiálech k falešnému Warm Upu v trenčinském Krakenhouseu.

Chceme tímto upozornit, že na této podvodné akci Dj Jerry nevystoupí a že akce nemá co společného s akcí Apokalypsa. Zvláštní také je, že pořadatel akce se chlubí předprodejem vstupenek, avšak můžeme Vás 100% ujistit, že žádné vstupenky od Apokalypsa s.r.o. neobdržel.

Proč se takto chová Michal Kubík a proč tomu všemu přihlíží Djane Claire si asi každý může domyslet.....
Nenechte se okrádat napodobeninou a podvodem!

Varujeme všechny pořadatelé a majitelé klubů, že pan Michal Kubík nemá nic společného s Apokalypsa s.r.o. a přidáváme jeho fotografii!

Jste připraveni na pořádnou hardtechno jízdu?

Určitě víte, co vás na Apokalypse čeká? Určite znáte jména jako Frank Kvitta nebo Torsten Kanzler, avšal slyšeli jste někdy jejich společný dábělský projekt Dance With The Devilz? A říká vám něco zkratka NGOHT? A když to doplníme jménem Reset? Pojdme si přečíst, co jsou tyto jména zač, ať Vás na Apokalypse jen tak nezaskočí! Apokalypsa představuje to nejtvrdší z 30. dílu! Are you ready?

Dance with The Devilz ( Frank Kvitta a Torsten Kanzler)

Už sám název projektu těchto dvou ikon hardtechna napovídá, že se rozhodně nesešli, aby experimentovali s pomalými beaty. Ne, pánové si řekli, že hardtechna není nikdy dost, a ve dvou to může být o poznání zajímavější. Každý s trochu jiným pohledem, specifickým a originálním soundem, při společném vystoupení naprosto dokonale doplňuje druhého a lidem před nimi nezbývá, než se nechat strhnout. Frank Kvitta je už důvěrně známým nekompromisním autorem mnoha hardsetů, jako jeden z nejvýznamějších představitelů tohoto stylu patří vždy mezi ty, na něž se hned tak nezapomíná. Právem je vedle Rushe, Pet Duo, a Svena Wittekinda nejčastěji bookovaným jménem, které se vedle setů v klubech a na festivalech presentuje i produkcí na labelech Kne'deep a Abstarct. Spojením s Torstenem Kanzlerem dal vzniknout projektu Dance with The Devilz a Frank se tak představí v novém světle. A bude stát vedle někoho, kdo celou svou kariéru vystihuje větou : „I love Hardtechno...“ A protože je rád, když může svou vášeň sdílet s jinými lidmi, být součástí takového projektu je pro něj něčím navíc. Jeho hudba je velmi tvrdá a rychlá, bláznivá, experimentální, groovy, a „především taneční“, proto sama o sobě velmi originální. Zvuk Torstena Kanzlera, tolik známý z jeho setů, má zásadní vliv i na většinu produkce labelu Killaz. A nyní i na konečný efekt vystoupení projektu Dance with The Devilz. Dva jsou víc než jeden... a jak to zní, když se sejdou Frank Kvitta a Torsten Kanzler, zjistíme brzy.



Reset

Reset, jeden z nejmladší generace hardtechno djs, člen pověstné maďarské party NGOHT (New Generation Of Hard Techno) to rozhodně myslí s hudbou vážně. Dokázal to velmi brzy, od 17 let vystupuje se svým live projektem, používá PC, dvě zvukové karty, mix a speciální, jím vytvořený program. Samozřejmě s tím souvisí i producentské aktivity a tak Reset, společně s Killswitchem, je autorem velkého množství desek, které jsou základní výbavou kufru téměř každého hardtechno dje. A do podvědomí těch povolaných je nedostal nikdo jiný, než dj Rush. A jaké že to je, být členem nepříliš známého projektu, navíc z nepříliš známé země na východ od nás? Stačí, když tyto předpoklady doprovází talent a schopnost prosadit se. Reset jím disponuje, a tak je velmi žádaný, obzvlášť, když se každé z jeho vystoupení setkává s nadšenými ohlasy. Od roku 2005 jako tvář NGOHT vystupuje s takovými jmény jako jsou Pet Duo, Rush, Sven Wittekind, vydává na známých labelech Inflicted, Combat Skill a udržuje tak hard techno aktuální a originální. A to především díky svému nadšenému přístupu a neunavné energii, kterou je schopen do svých tracků, a samozřejmě i live vystoupení, vložit s neuvěřitelnou razancí. A to je u hardtechna to podstatné.

 

Matamar DJs a Martin Gredner v rozhovoru před Apokalypsou

Přinášíme vám pět otázek pro dvojku Matamar DJs a Martina Grednera, kteří vystoupí na listopadové Apokalypse v brněnském Boby centru. www.apokalypsa.eu

01) Apokalypsa slaví své 30. pokračování - co bys jí tedy popřál k narozeninám? Čím je Apokalypsa z tvého pohledu specifická?

02) Line up 30. dílu nabídne techno v mnoha podobách. Oslovil tě někdo ze sestavy na hlavní stagei? Jaký je tvůj názor na složení "narozeninového" line upu?

03) Pokud bys měl pozvat lidi na svůj set na Apokalypse - na co bys je "nalákal"? Čím je z tvého pohledu právě tvůj sound charakteristický?

04) Co ti udělalo v poslední době největší radost? A naopak, co tě zklamalo? Ať už je to v souvislosti s hudbou a hraním, nebo ne...

05) A poslední otázka - jaká je tvoje představa "ideálně prožitého mejdanu"? :)



Matamar Dj’s

01) Určitě bychom popřáli minimálně dalších 30 úspěšných dílů a spoustu spokojených návštěvníků:) Specifická je určitě z mnoha hledisek. V současné době je to rozhodně jediná pravidelná techno akce takového rozměru u nás a žádná jiná akce nemá takovouto dlouhou tradici.

02) Složení tohoto dílu je rozhodně zajímavé a rozmanité a na své si přijdou fandové techna ve všech jeho odnožích. Sice techno scénu zas až tolik nestačíme sledovat, ale asi nejvíce jsme zvědaví na Adama Beyera a Cristiana Varelu.

03) Rozhodně se můžete těšit na velkou show:) Co se týče našeho soundu, tak se snažíme vybírat opravdu jen zajímavé tracky, které nás musí něčím zaujmout. Kombinujeme více stylů a jejich odnoží dohromady a tak je každý náš set specifický a ojedinělý.

04) Rozhodně velkou radost nám, mimo jiných věcí, udělalo pozvání na Apokalypsu:) A co nás zklamalo? Tak například propad na burze a posilování dolaru, díky čemuž jsou tracky opět dražší..:D

05) Sex,Drogy,Rock'n'roll... :)) Samozřejmě dobrá hudba, spousta přátel a spousta dobrý nálady:)



Martin Gredner

01) Chtěl bych jí popřát co nejdelší existenci, invenci a energii, což se myslím daří. Apokalypsa je specifická hlavně svou energií a stálým zdravím, zajímavými hosty a kvalitní alternativou na La Grottě.

02) Line up je určitě povedený a osloví široké spektrum clubberů a milovníků indoor parties.
Techno pochopitelně respektuji, nicméně můj šálek čaje se nachází právě na LaGrotěě, kde budu mít čest vystupovat společně s Michaelem a Chrisem.

03) Set plný těch nejlahodnějších novinek z oblasti progressive – progtrance, to je současný Martin Gredner. Dám Vám svou energii a budu se těšit na Feedback!!!

04) Mě často zklamává a deprimuje lidská závist a hloupost s ní spojená. Závist je slovo mně naprosto cizí, proto této vlastnosti v životě neporozumím a ani nechci. Rád s každým přátelsky vycházím, bohužel to nejde ve všech případech.

05) S přáteli, skvělou hudbou a hlavně pozitivní energií NONSTOP!!!

 

Chris Sadler a Molczik v krátkém rozhovoru před Apokalypsou

Pět otázek pro Molczika a Chrise Sadlera připravili organizátoři listopadové Apokalypsy. Akce se uskuteční v pátek 21. 11. v brněnském Boby centru. www.apokalypsa.eu

01) Apokalypsa slaví své 30. pokračování - co bys jí tedy popřál k narozeninám? Čím je Apokalypsa z tvého pohledu specifická?

02) Line up 30. dílu nabídne techno v mnoha podobách. Oslovil tě někdo ze sestavy na hlavní stagei? Jaký je tvůj názor na složení "narozeninového" line upu?

03) Pokud bys měl pozvat lidi na svůj set na Apokalypse - na co bys je "nalákal"? Čím je z tvého pohledu právě tvůj sound charakteristický?

04) Co ti udělalo v poslední době největší radost? A naopak, co tě zklamalo? Ať už je to v souvislosti s hudbou a hraním, nebo ne...

05) A poslední otázka - jaká je tvoje představa "ideálně prožitého mejdanu"? :)



Molczik

01) Já jí přeju početné a hlavně tolerantní publikum, které má opravdový zájem se bavit a poznat vždy něco nového, no a samozřejmě taky spoustu dalších úspěšných pokračování, ale o to se nebojím. A čím je specifická? Asi tou výdrží a tím, jakou image si vybudovala. Znám v Plzni fakt málo technařů, kteří by se pravidelně na Apokalypsu nevypravovali. Takovou stálou základnu fanoušků má v Česku snad jen Summer of Love.

02) Techno, které se bude hrát na hlavní stagei určitě bude bavit většinu návštěvníků, ale mě dnes oslovuje spíše trochu jiná muzika. Každopádně doufám, že stihnu vystoupení Adama Beyera, ten je i dnes pro mě opravdovou ikonou, pak mě určitě pobaví Home a zvědavý jsem i na dnešní sound Míši Salačové. Co se týče druhé stage, tak tam je pro mě jasnou jedničkou uragán Chris Sadler. Na toho budu juchat asi nejvíc, jak se znám. Zbytek obsazení akce je samozřejmě také kvalitní, ale jak jsem říkal, není to zrovna můj šálek kávy.

03) Přivezu nejnovější zprávy z evropské a severoamerické taneční hudby, takže kdo chce vědět, kam se elektronická hudba posunula v roce 2008, je zván. A čím je můj sound charakteristický? Američani tomu říkají balls a my Západočeši „gule“!

04) Asi největší radost mi v poslední době udělal rozpařený dav na Klika stagei na Hradhousu a taky na mé domácí Discovery. Lidi na obou těchto akcích při mém setu reagovali tak skvěle a tak se bavili, že mi ještě teď z toho jde mráz po zádech. A ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak mě v poslední době asi nic nezklamalo. Jsem tak nějak spokojený, a když se něco občas podělá, tak to nějak zvlášť neřeším.

05) Když se bavím já, lidi kolem mě, když je kolem dobrá parta, sympatičtí lidé, dobrá muzika, dobré pivo a víno a hlavně nikde žádné lidské "piče". :) Ale to není pouze představa...jsem šťastný člověk, že takovéto mejdany prožívám stále častěji.



Chris Sadler

01) Vím z vlastních zkušeností, že po 30ti to teprve začíná být zajímavý. A čím je Apokalypsa specifická? Má dlouholetou tradici, a to mluví za vše.

02) Já techno už moc nemusím a mám radši něco melodičtějšího, takže nejspíš strávím většinu večera vedle na La Grottě.

03) Věřím, že většina lidí už zná můj “sound”, a pokud ne, tak ať se staví během Apokalypsy v La Grottě.

04) Největší radost mi udělalo moje nový auto a zklamal mě počet hudebně netolerantních a omezených lidí na party. Přijde mi, že dřív lidi nechali DJe hrát a dali mu prostor vyvíjet jeho set. Poslední dobou je móda u některých jedinců, že pokud neslyší to “jejich” do 2 minut od začátku setu, tak už otravují DJe. Lidi, otevřete si mysl a zkuste něco jiného. Možná se Vám to bude nakonec líbit. A i kdyby ne, tak si uvědomte, že nejste sami v klubu a DJ musí hrát pro všechny, ne jenom pro tebe.

05) Je to klišé, ale nemůžu odpovídat jinak než dobrá hudba, dobrý zvuk, dobrý prostor a dobří přátele.

 

Adam Beyer: Švédský ocelový magnát

Kdo ve druhé polovině 90. let objevil sílu a moc perkusívního techna, uznával za absolutní špičku pouze jedno jméno: Adam Beyer. A v souvislosti s ním tehdejší znalci vyslovovali jedním dechem zaklínadlo, které znělo: Drumcode. Bylo by hodně podivné, kdybyste žádný z těchto pojmů nikdy nezaslechli, ale malé osvěžení nikdy nezaškodí. Seznamte se nyní blíže s králem švédské oceli a navštivte v předstihu jeho království, které vám představí v listopadu na jubilejní 30. Apokalypse.

Beyer a pak ti ostatní

Beyer rozhodně není jediný zástupce silné “švédské školy”, ovšem už řadu let až do současnosti patří mezi nejznámější po celém světě. Když se řekne Beyer, myslí se specifický zvuk a postupy, které se od dob prvních věhlasných vinylů Drumcode snaží téměř všichni více či méně úspěšně napodobit. Zatímco další slavný švéd Cari Lekebusch je považován za zakladatele švédské školy, Beyer pak za toho, který kvalitou svých tracků zvedl laťku pro ostatní producenty hodně vysoko. Samozřejmě není tajemstvím, že Beyer a Lekebusch jsou dávní kamarádi, což se také odrazilo na vzájemné spolupráci a společných projektech. Další důležité jméno je Peter Benisch, který od začátku vydával společně s Beyerem a také jejich společný kamarád Joel Mull. Stockholmská klika může začít drtit světovou techno scénu.

Zrod legendy

Adam Beyer se narodil v roce 1976, v raném dětství poslouchal hard rock (kapelu Kiss a další) a obdivoval krásu lesklých černých placek, které se daly ve Stockholmu pořídit. Vnímá v té době se rodící rapovou a hip hopovou scénu a zároveň s ní je uchvácen novým zvukem stylů house či acid a nahrávek, které znějí ve speciálních rozhlasových pořadech. Náhle také poznává novou italskou a britskou taneční scénu, která do Švédska dorazila na přelomu let 1987/88 s nezávislými rádii. V té době Adam hraje na bubny a nový zvuk elektronické klubové scény ho uchvátil.

Začátek tvorby

Beyerova první deska vyšla v roce 1994 na acid a hard trance labelu Direct Drive, pod pseudonymem Slaughterhouse zde ve spolupráci s Peterem Benischem a Joelem Mullem vychází EP s názvem Swed. Pikantní na tomto releasu je fakt, že umělci za něj údajně dosud nedostali zaplaceno, protože label skomíral a brzy skončil činnost. Hned v témže roce ale vychází Beyerovi další dva vinyly. Pod pseudonymem Syncapator je to EP s názvem Bifrost na labelu Liquid records a release Quaternary EP - již na Planet Rhytm, opět s Peterem Benischem a opět ve stylu velmi tvrdého acid trance, tentokrát pod pseudonymem Genecom. Tím je éra trance u konce a Beyera pohltí techno.

Pozór, jdou k vám Drum kódy!

V roce 1995 vychází na Planet Rhytm dvanáctipalec Drum Codes 1, pod kterým je podepsán Beyer a Lenk. Jedná se o čistokrevné techno s přelomovým zvukem, nekompromisně perkusívní a repetitivní, často označované jako DJ tool, tedy v podstatě neměnná kompozice určená k hrátkám za gramofony. Následujícího roku vychází EP Compressed již na Beyerově značce Drumcode. Rodí se švédský styl, který na několik dalších let ovládne celosvětovou techno scénu. Tento vinyl patří k těm, které hrávají snad všichni techno DJs včetně veteránů i nováčků naší domácí scény ještě několik let po vydání se stále stejným úspěchem. Beyer pokračuje vydáváním u Planet Rhytm a Primate records, na svém labelu Drumcode dává prostor nejen svým švédským kolegům (Lekebusch, Lenk, Mull, Krome), ale všem producentům, kteří vyznávají nekompromisní tvrdý techno sound. K nejlepším techno počinům vůbec se dá řadit například Drumcode „osmička“ Chasm EP producenta Olivera Ho. Adam Beyer vydává svůj albový debut s názvem Decoded LP v roce 1996 na Planet Rhytm.

Beyer, učitel perkusí

Sám Beyer cítí potřebu vydávat kromě surového nekompromisního techna i jemnější a poslechově náročnější kompozice, proto roku 1997 zakládá sublabel Code Red, kam umisťuje více koncepční a ucelené tracky (např. slavné Remainings EP). V následujících letech jeho popularita raketově stoupá a začíná cestovat po celém světě. Sláva mu ovšem nestoupá do hlavy a proto podporuje i své kamarády a svět zachvacuje tzv. „švédská vlna“. Všichni chtějí hrát jako Beyer a snem každého producenta je svořit něco, co by alespoň „znělo jako Drumcode“.  V roce 1998 vychází Beyerovi další slavný vinyl This Is Code Red (track B2 má na svědomí Marco Carola). Vychází najevo, že italští a švédští producenti k sobě mají ve své tvorbě hodně blízko a tomuto spojení se začíná přezdívat „italsko-švédská mafie“. Hlavními znaky jsou hutná a energická basová linka, originální a zajímavé zvuky bicích, neotřelé a dosud neslyšené aranže. Adam Beyer zakládá další label s názvem TrueSoul. Zde míní vydávat ještě ucelenější kompozice než na Drumcode či Code Red. Vychází zde slavné LP Ignition Key a prostor dostávají mimo jiné např. Henrik B, Alexi Delano, Par Grindvik či Cirez D. Sám Beyer vydává široký rozptyl taneční klubové muziky pod pseudonymy Conceiled Project, Mr. Sliff či Mould Impression.

DJ Adam Beyer

V roce 2000 se koná legendární pátý díl Orion Hall ve skladišti v Brně-Slatině, kde hlavní hvězda Adam Beyer svým setem totálně rozseká naprosto všechny přítomné. O této události se mluví ještě léta a sám Beyer si na ni dokonce vzpomene v rozhovoru o sedm let později. Jeho technika je jasná: přesně dávkovaným technem ze 3 gramofonů postupně gradovat atmosféru a ve finále rozdrtit všechny, kteří včas neuniknou z dosahu :-).

Beyer ovšem nehraje pouze techno. Světlo světa spatřují také jeho výborné deep housové mixy a věrnost svým kořenům dává najevo i produkcí v hip hopovém stylu. Sám k tomu říká: „Nemám rád jen jediný styl, během let jsem vyzkoušel už hodně "ksichtů". Kupuju množství desek, které nemůžu hrát při vrcholu rave party, ale rád si je pouštím jinde a když je možnost, beru komornější akce, kde si můžu střihnout i jemnější vály.“

Současnost u švédského krále

V letošním roce již počet releasů na Beyerově značce Drumcode přesáhl padesátku (K dostání jsou např. na serveru BeatPort). Beyera čekají Kristova léta a s nimi přišlo určité zklidnění, prostor před monotónními smyčkami dostávají více „písničkové“ skladby, Beyer se znovu nechává inspirovat navrátivším se detroitským stylem. Naposledy poctil Česko návštěvou v roce 2007 na festivalu Hradhouse, kde svým setem dokázal, že je mistr minimal techna a ten, který nové trendy nesleduje, ale určuje. Ačkoli je i u něj znát posun od „tvrdosti a řvavosti“ k vytříbenému minimalismu, přece nelze prohlásit, že by hrál minimal. Stále je to techno vybavené dokonale pracovitou basovou linkou, která nenechává nohy na pokoji, podáno v precizním a promyšleném mixu á la Adam Beyer. Není náhoda, že právě tomuto pánovi náleží pozice headlinera jubilejní třicáté Apokalypsy. Adam Beyer, otec pumping techna, na to má. Přijďte se přesvědčit 21. listopadu 2008 do Bobycentra.

Odkazy, které stojí za to navštívit:
vimeo.com/1722644
www.myspace.com/adambeyer
www.discogs.com/artist/Adam+Beyer
www.drumcode.se
www.truesoulrecords.com

 

Space DJz: "Apokalypsa? Tam chodí vždycky všichni ne?"

Rarita série Apokalyps. Tak by se dali charakterizovat další vystupující, kteří patří mezi nejstabilnější projekty DJů na světové taneční scéně. Ano, máme na mysli battle, který tvoří bývalí "skejťáci", majitelé labelu Potential, headlineři mnohých akcí po celé Evropě, pocházející z Anglie. Tak přesně toto duo vyprodalo poprvé Apokalypsu v roce 2002, avšak pro zdržení jednoho z členů na letišti společně nevystoupilo. Ano, musíme říci, že tento prohřešek dřívější doby musíme napravit a poprvé v Bobycentru prožít set, neobyčejnou techno show ovlivněnou hip hopem a funkem - Jamie Bissmire & Ben Long aka Space DJz. 

Zdravím Space DJz.:) Jak se máte, co je u vás momentálně nového?

Ahoj! Máme za sebou docela náročné léto, hráli jsme na mnoha skvělých eventech, třeba na Dance Valley, Elake Festivalu, Love Parade, Nature One, SOL, Montagood, Sanctuary Festivalu a celé řadě dalších. Teď je období, ve kterém trávíme většinu času ve studiu a pracujeme na novém materiálu.



V České republice jste už několikrát hráli, máte tedy už jistě nějaký názor na naši “party kulturu”. Jak tedy Space DJz vidí české party people, co říkáte na naše party, kluby…? A celkově, je něco, co se vám okamžitě vybaví, když se řekne “Česká republika”?

Rádi se do České republiky vracíme, má to u vás své kouzlo. Lidi umí DJe fantasticky „odměnit“, vrátit mu tou skvělou atmosférou veškerou energii. A co se nám vybaví ve spojitosti s vaší zemí? Samozřejmě, že české jídlo, opravdu nám chutná.:)

Apokalypsa patří k velmi oblíbeným českým indoor akcím a věřím, že i nadcházející listopadový díl bude velmi úspěšný – jistě i vaší zásluhou. Jak byste tedy své fanoušky pozvali na vaši show na Apokalypse? Co od vás mohou “čekat”?

Určitě čekejte skvělou techno show ze 4 CD playerů a 2 Pioneer mixů, zkrátka tak, jak jste už od nás zvyklí.:)

Desky, nebo CD? Mnoho DJů od desek upustilo, CD jsou bezesporu daleko víc praktická. Nicméně skvělý zvuk vinylů se dá na druhou stranu jen těžko nahradit. Jak vidí digitalizaci MP3 Space DJz?

Ještě tak před pěti lety jsme byli zvyklí kupovat kolem 10/20 desek týdně. Tyto časy jsou ale nenávratně pryč, a i když sami uznáváme, že desky vždy budou mít své kouzlo, přešli jsme k CD. Je to zkrátka jednodušší, track si stáhnete, vypálíte, máte ho hned k dispozici… Je to také levnější a navíc, můžeme svým fanouškům stále nabízet něco nového. Stačí být na internetu a sledovat, co kde zajímavého vyjde.

Co je podle vás naprosto jedinečné na vašem soundu? Čím je právě ten „váš“ absolutně typický?

To se těžko říká, je to prostě sound, založený na poměrně „klasické“ podobě techna, do které prolínáme i jiné styly… Je to prostě „zvuk Space DJz“.

Společně již vystupujete skutečně hezkou řadu let. Ale mnoho z nás jistě neví, jak jste se vy dva dali vlastně dohromady? Jak začal “příběh” dua Space DJz?

Jsme už více než dvacet let přátelé, v podstatě se známe už od dětství, jsme něco, jako nerozlučná dvojice, máme společné zájmy, tedy i hudbu. A když jsme se o taneční scénu začali zajímat, tak zcela logicky – společně. Proto jsme i společně začali hrát.

V roce 2001 jste se také vydali na sólové dráhy. Pokud jste hráli odděleně, lišil se v něčem váš styl, výběr hudby…než když vystupujete coby duo?

Ano, náš sound se v „jednotlivém“ podání trochu liší, jelikož máme každý přece jenom trochu jiný vkus.

Vaše technika a styl mixu je do velké míry ovlivněn hip hopem. Můžete být konkrétní a prozradit nám, jaké osobnosti z oblasti hip hopu obdivujete?

V současné době je hip hop už natolik komerční záležitostí, že už nemáme takový přehled o tom, co je na scéně hip hopu aktuální. Nicméně vážíme si lidí, jako jsou Q bert, Mix Master mike, Dj Flare…

Pocházíte z Anglie, která má velmi ojedinělou taneční scénu. Jak ji vnímáte vy dva? Co je pro britskou scénu asi nejvíc typické?

Britská scéna je skutečně výjimečná, mnoho stylů má právě v Anglii svůj základ. Jistě nemusíme zmiňovat acid house, který je asi právě s Anglií nejvíc spojen. Typický je také Grime, Dub Step, ale i komerčnější podoby houseu, také minimal je v Anglii oblíbený…

Z vašeho pohledu – jaké je nejvíc “zvučné” jméno britské taneční scény?

Nebudeme skromní - Space Djz :)

Za svou kariéru jste založili mnoho labelů - Potential Recordingz, Ergonomix, ReRub, 50hz, Ground, Foundation a Target. Kromě Potential, který stále patří k velmi uznávaným vydavatelstvím, jsou “v chodu” i ty ostatní?

V současné době běží už jen Potential a 50hz. Řekli jsme si, že než mít několik labelů, které fungují částečně, raději se zaměříme na dva, do kterých vložíme 100% své energie. A co se týká zaměření – naše labely budou vždy orientované na techno.

Jaké jsou vaše nejbližší plány do budoucna? Chystáte nějakou novou produkci?

Právě nám vyšlo několik desek – Black Audio 018, Bullshit 005, náš track se také objeví na novém mix CD Gayle San, také máme novinku vydanou na jejím labelu Equator.

A co nějaké mix CD? Jedno z vašich posledních, zvané The last DJz on Earth mělo velký úspěch…

Last Djz on Earth bylo opravdu velmi kladně hodnocené a doufáme, že se se stejným úspěchem setká také novinka – opět mix CD, které vyjde na labelu Franka Kvitty, Bullshit Records.

Za svou kariéru jste toho zažili jistě neskutečně mnoho, hráli jste snad na všech známých akcích, po boku těch největších jmen… Je však stále něco, o čem vy dva sníte?

Spíš, než, že o něčem sníme, vážíme si věcí, které se nám do této chvíle povedly, hrajeme už více než 10 let a za tu dobu jsme toho tolik zažili, že je to až někdy těžko uvěřitelné. Do budoucna si jenom přejeme, aby vše šlo tak, jak doposud…

Co se Vám vybaví, když se řekne Apokalypsa?

Apokalypsa? To je ta party, kam chodí vždycky všichni ne?

 

Apokalypsa Jubileum - vizualizace hlavního pódia

21.listopadu se uskuteční 30. Apokalypsa, a jak jsme dříve avízovali, se specialní pojizdnou LED stěnou (40m2) a krystalovým pozadím z dílný městského divadla v Brně. Těšte se na 2 kamery, které budou snímat vystupující jak si “hrají” s technikou, druhá kamera bude nainstalována na pohled, kde vystupující hledají v deskách či CD nosičích. Pojdmě se podívat, jak bude hlavní pódium skutečně vypadat!

O tom, že jubilejní 30. díl Apokalypsy bude skutečně oslavou jak má být, nesvědčí pouze výpis vystupujících umělců. Prozradíme Vám, že hlavní podium, které bude označovat „něco nebem a zemi“, si budete moci užít jako nikdy dříve.


APOKALYPSA JUBILEUM from Slices on Vimeo.

První velkou novinkou jistě bude, že firma Livela, která zajišťuje technologii LED, nám potvrdila pojízdný systém LED panelů, který, troufáme si tvrdit, bude na taneční akci v ČR vůbec poprvé. Ano, LED panely, na které jste posledních pár dílů Apokalypsy zvyklí, se budou hýbat ve svých kolejích a to tak, aby finální efekt pojízdných LED panelů vytvořil celistvou stěnu a zakrylo se tak celé pódium LED obrazovkami – efekt pro návštěvníky bude vskutku nevídaný a hlavně celé pódium bude tímto působit jako „brána“ mezi tanečníky a vystupujícími.

Při „otevřeném“ pódiu naopak vynikne diamantové pozadí z dílny dekoratéra Jiřího Milfajty, který má celou designovou stránku hlavního pódia na starosti. Sami jsme se byli na připravovanou diamantovou scénu podívat v městském divadle a musíme uznat, že v kombinaci s "inteligentním osvětlením" tato stěna vytváří nevídané efekty, jako je tekoucí voda, hořící stěna či pohled do "krystalové pokladny".

Pokud přidáme plnobarevné lasery z dílny Ministry, dostáváme ten obraz, který si budete z 30. dílu Apokalypsy určitě pamatovat.

 

Cristian Varela - Španělský ďábel za čtyřmi gramofony

Na jubilejní třicáté Apokalypse bude jedním z headlinerů španělský DJ a producent Cristian Varela. V České republice již odehrál několik nezapomenutelných setů a nyní se vrací, aby dokázal, že patří mezi absolutní světovou špičku za gramofony. Přečtěte si o tom, co vlastně hraje a jakým způsobem dokáže bavit. 

O Španělích se říká, že jsou hrdí a emotivní a právě charismatický Cristian Varela je toho živoucím důkazem. Kdekoli se objeví, způsobí pozdvižení a party pod jeho taktovkou rozhodně nepatří k průměru, na který lze zapomenout. Třikrát po sobě byl v uplynulých letech zvolen ve své vlasti nejlepším DJem a uznání od publika se mu dostává v klubech a na parties po celém světě.  Jeho tracky remixují přední umělci elektronické scény a on sám je podepsán pod remixy lidí jako jsou Jean Michael Jarre,Culture Beat, Speedy J, Ben Sims nebo Marco Bailey.

Kořeny v umělecké rodině

Varela se narodil roku 1975 v Madridu do umělecké rodiny. Otec, uznávaný španělský divadelní herec a matka, profesorka baletu, vedli Cristiana od raného dětství k lásce k umění a hudbě. Varela se učil hrát na klavír a hodně času trávil v divadle. Už jako jedenáctiletý dokonce skládal scénickou klavírní hudbu pro divadlo. Na přelomu 80. a 90. let se dostal do kontaktu s tehdejší elektronickou scénou a v této době jej ovlivnili například Vangelis, Kraftwerk, Front 242, Split Second, Nitzer Ebb či Depeche Mode.

Začátky tvorby

Varelovi ještě ani nebylo 17 let, když složil svůj první hit. Nese název Intruders  a vytvořil jej pro Classical Dance Festival.  Skladba zaznamenala úspěch, což Varelu povzbudilo do dalšího produkování. V roce 1994 vychází na nezávislém labelu D.I.D. první maxisingl s jeho jménem a trackem El Cigarrito v rytmu veselého techna.  O rok později podepsal smlouvu se španělskou odnoží vydavatelství Sony Music.

Varela a kluby

Už v roce 1992 se Cristian stal rezidentem klubu Porche, kde se v té době hrálo především EBM a electro. O několik měsíců později následovala další residentura, tentokrát ve velmi populárním undergroundovém klubu Attica. Hudební produkce v tomto klubu zahrnovala ambient, house a především techno. V roce 1994 Varela odstartoval vlastní klubovou noc Epsilon Session v madridském klubu Aire a v témže roce také vyhrál cenu pro nejlepšího španělského techno DJe. Jeho sláva se velice rychle šíří napříč Španělskem a později celou Evropou a brzy je velký problém najít v jeho kalendáři volný termín, což se děje prakticky dodnes.

Světový věhlas

Jméno Cristian Varela v polovině 90. let prosáklo až na Britské ostrovy, kde roku 1996 ve spolupráci s předním britským DJem Chrisem Liberatorem nasazují do éteru Varelův „Madrid Acid Remix" tracku Control od projektu Secret Hero na labelu Stay Up Forever Rec. Track rotuje v hitparádách největších londýnských rádií a o Varelovi se brzy dozvídá široká obec vyznavačů techna. Varela vyjíždí na DJské turné po klubech celého světa.

Live act

V roce 1998 spatřil světlo světa Varelův živý projekt, kdy jeho umění za gramofony doplňuje trojice bubeníků. A následují famózní vystoupení na obrovských festivalech I love Techno v Belgii, Awakenings  v Nizozemsku, Nature one a Liberty one v Německu, kde hraje vedle Carl Coxe, Svena Vatha, Richie Hawtina či Dave Clarka. Cristianovo jméno dnes nalezneme i v pořadech pro televizní stanice MTV, VIVA, Tele5, Antena3, Telemadrid, TVE a další, které poctil svou ojedinělou show s uměním hry na 4 gramofony, srovnatelným s legendárním Jeffem Millsem. Varelovou hlavní doménou se stává techno s nakažlivou funky basou a prvky tribalu, kterému prakticky zůstává věrný dodnes.

Pornographic a další

Varela v té době již vydává množství releasů na uznávaných světových labelech jako Primate, Planet Vision, Primevil, Elephanthaus, Session atd. Se svým kamarádem, DJem a producentem Marco Baileym zakládá v roce 2000 populární label Pornographic recods, kde vedle osvědčených jmen dostávají prostor také mladí a dosud ne příliš známí producenti techna. O rok později startuje Varela svoji další stáj – Donkeyheads recordings. Zde již rozšiřuje záběr o house, ambient či electro a představuje svůj houseový pseudonym Carlos Duran. A aby toho nebylo málo, světlo světa spatřily také nahrávky podepsané jménem Chris Vareland, což není opět nikdo jiný než náš usměvavý Cristian.

Vlastní produkce

Varela je neobyčejně producentsky aktivní a jeho počiny se dají už delší dobu počítat rovnou po desítkách. Na svém kontě má nespočet singlů a remixů pod různými pseudonymy či několik mixovaných kompilací. Varelovou producentskou maturitou se stalo první album New Electronic Audio / Architectures v rytmu tribal techna, které vyšlo v roce 2000 u Primate Rec. Za zmínku stojí také mixovaná kompilace More Favorite Tools vydaná pod XXX rec. v roce 2004. Jedná se vlastně o kus Varelova živého setu, který uvádí svým asi nejznámějším trackem Your Body Experience. Ten se mimochodem dočkal v loňském roce re-edice vybavené remixy. Letos se Varela podílel například na remixovém EP Ten na americkém labelu Elephanthaus.

Co můžeme čekat?

Rozhodně ne nudné smyčky nebo monotónní bouchání. Varela hraje vždy na tři nebo čtyři gramofony a z jeho setů je cítit ryzí nadšení a souhra s publikem. Předvádí dokonalou show, při které dostává partypeople do varu díky brilantní technice, sršící pozitivní energii a neustálému úsměvu. Mnozí pokládají Varelu za jednoho z nejlepších DJs vůbec. Rozhodně je Cristian člověk s darem od Boha bavit lidi a vy se o tom budete moci přesvědčit na vlastní kůži na 30. Apokalypse Jubileum.

Adresy, které stojí za pozornost:

www.cristianvarela.com
- oficiální domovská stránka
www.myspace.com/cristianvarela - profil na myspace
www.discogs.com/artist/Cristian+Varela - víceméně kompletní diskografie.
metropolis.co.jp/tokyo/717/clubs.asp - o spolupráci Varely s japonskými producenty a kluby.
záznam vystoupení na 6 gramofonů společně s Ben Simsem

 

Michael Burian: “Zvuk Adama Beyera mám rád”

Přinášíme vám rozhovor s Michaelem Burianem, který vystoupí na listopadové Apokalypse v brněnském Boby centru. Více se dozvíte pod nadpisem.

Ahoj, na úvod našeho rozhovoru mne zajímá, vzhledem k tomu, že budeš headlinerem druhé stage na Apokalypse, jak se těšíš na brněnské publikum. Hraješ rád v Brně?

Ahoj, do Brna se vždy vracím velice rád. Mám tam hodně fanoušků a vždy tam zažívám nezapomenutelnou atmosféru, takže se opravdu těším.



Máš za sebou léto, letní festivaly, než se tedy dostanu ke tvé hudbě, řekni, jak ses měl?

Léto mám moc rád a bohužel je pomalu za náma. Letním festivalům letos nepřálo počasí, ale i přesto jsem si je užil. Myslím, že například Summer of Love byl i přes ne zrovna ideální počasí skvělý. Sluníčka jsem si užil hlavně na Ibize, kde jsem hrál v klubu Amnesia a bylo to fantastické.

Výborně, teď tedy ke tvým setům. Prolínáš je s vážnou hudbou…jak to vlastně zní?

Měl jsem už dlouho v hlavě nápad s Vltavou a letos se mi ho podařilo zrealizovat. Podle ohlasu si myslím, že se to povedlo. Myslím si, že vážná hudba má s elektronickou hodně společného a kombinace elektronických zvuků s klasickým nástrojem zní podle mě skvěle.

Proč vážná hudba? Máš ji hodně rád?

Poslouchám jak se říká skoro všechno a samozřejmě i klasiku.

Čím je pro tebe vlastně hudba?

Možná to vyzní jako klišé, ale je to tak. Pro mě je hudba vším. Žiju hudbou a hudba ovládá můj život, což není vždy úplně dobře, ale je to prostě tak.

Dovedeš si představit život bez hudby? O co bys přišel?

Jak jsem již odpovídal v předchozí otázce, hudba je pro mě strašně důležitá a život bez ní si opravdu představit nedokážu.

Vím, že od dob, kdy ses jmenoval Elektromajk, a pořádal první Zeny v Roxy, máš jeden styl, a ten víceméně neměníš. Co je na tomto stylu pro tebe tak jedinečné?

Je to styl Michaela Buriana a je to hudba, která mi něco říká a kterou chci předávat i ostatním lidem.

Věříš v sílu hudby?
No jasně! Vždyť se stačí podívat kolem sebe na každé party, co hudba svojí silou dokáže udělat s davem lidí.

Představil sis někdy na počátku své kariéry, že budeš jednou tam, kde jsi teď?

Měl jsem vždy sny a ty mám i teď a bez nich bych určitě nebyl tam, kde jsem.

Jak vypadá tvůj běžný den? Povídej…

Vstávám většinou okolo deváté hodiny ráno. Zapnu si počítač a udělám si snídani. Po snídani si projedu emaily a udělám nejnutnější. Potom odjedu do naší kanceláře a řeším všechny možné věci okolo bookingů, labelu…, které jsou zrovna třeba. Odpoledne jdu na dvě hodiny do fitka a z fitka se vracím zpět do kanceláře, nebo do studia a nebo na nějaké schůzky. Domů se vracím většinou pozdě večer a tak si dám večeři a jdu spát.

Přemýšlíš někdy nad tím, jak bude znít tvá hudba třeba za pět let? Čím bude ovlivněna?

Popravdě žiji současností a budoucnost hudby se nedá dopředu moc naplánovat. Když ale přemýšlím o nové produkci, tak se vždy snažím používat nové zvuky, postupy atd. Právě to totiž celou elektronickou hudbu posouvá dopředu.

Jak dnes hraješ? Co všechno ve svých setech používáš?

Již před několika lety jsem úplně opustil klasicky vinyl. V současnosti používám notebook, software a kontrolery.

Zpět k Apokalypse. Uvidíme tě i na hlavní stagy? Láká tě třeba Beyer, Mulero, nebo Varela?

Zvuk Adama Beyera mám rád, bohužel ale asi jeho vystoupení nestihnu.

Při pohledu zpět, máš nějaký nezapomenutelný zážitek ze svého vystoupení?

Těch zážitků je strašně moc a teď upřímně nevím, který vybrat. Každopádně jsem vždy šťastný, když funguje takové to jiskření mezi djem a publikem, to je pak vždy skvělý zážitek jak pro mě, tak pro lidi na party.

A na závěr, je někdo, kdo tě inspiroval a stále inspiruje? Ať už jakýmkoliv způsobem…

Nejvíce mě inspiruje asi život, který žiji. Cestování, parties, lidi kolem mě, to je to, co mi dává energii a co mě nejvíc inspiruje k další práci.

Díky.

Taky díky a už se těším na Apokalypsu do Brna!
Michael Burian

 

Cristian Varela - sleduj ten famózní výkon a vyhraj!

 

Nahrávka z TV vystoupení jistě ukáže, jaký kredit Cristian Varela má, a že to není pouze exceletní Dj. Sledujte video Cristian Varela LIVE a my se Vás ptáme:

Apokalypsa Jubileum poodkrývá funkčnost a vzhled hlavního podia

O tom, že jubilejní 30. díl Apokalypsy bude skutečně oslavou jak má být, nesvědčí pouze výpis vystupujících umělců. Prozradíme Vám, že hlavní podium, které bude označovat „něco nebem a zemi“, si budete moci užít jako nikdy dříve.

První velkou novinkou jistě bude, že firma Livela, která zajišťuje technologii LED, nám potvrdila pojízdný systém LED panelů, který, troufáme si tvrdit, bude na taneční akci v ČR vůbec poprvé. Ano, LED panely, na které jste posledních pár dílů Apokalypsy zvyklí, se budou hýbat ve svých kolejích  a to tak, aby finální efekt pojízdných LED panelů vytvořil celistvou stěnu a zakrylo se tak celé pódium LED obrazovkami – efekt pro návštěvníky bude vskutku nevídaný a hlavně celé pódium bude tímto působit jako „brána“ mezi tanečníky a vystupujícími. Při „otevřeném“ pódiu naopak vynikne diamantové pozadí z dílny dekoratéra Jiřího Milfajty, který má celou designovou stránku hlavního pódia na starosti.

Sami jsme se byli na připravovanou diamantovou scénu podívat v městském divadle a musíme uznat, že v kombinaci s "inteligentním osvětlením" tato stěna vytváří nevídané efekty, jako je tekoucí voda, hořící stěna či pohled do "krystalové pokladny". Pokud přidáme plnobarevné lasery z dílny Ministry, dostáváme ten obraz, který si budete z 30. dílu Apokalypsy určitě pamatovat.
 
Těšte se na vizualizace, které pro Vás v tuto chvíli připravujeme. Těšte se na Apokalypsu Jubileum, 21.11. Brno, Bobycentrum  

 

Oscar Mulero - Jen mrtvá ryba plave po proudu

Psát profil o tomto španělském umělci byl pro mě svátek. Jeho sety i produkci zbožňuji od první chvíle, kdy jsem měl možnost se s nimi seznámit. Party, na kterých vystupoval, patří k mým nejlepším, které jsem kdy zažil. Pojďte se mnou objevit, co je vlastně zač.

Na začátku byla EBM

Pro současnou generaci partypeople je dost těžké představit si scénu v době před dvaceti lety. Mulerovy DJské začátky sahají do roku 1988, kdy vzal hraní za kamaráda DJe, kterému nějak nebylo dobře. Mulerovo vystoupení mělo úspěch a od té doby začal makat na svém stylu a brzy už hrál v předních madridských klubech Impossible, Capital, Kitch nebo Babia. Tehdy ovšem ve Španělsku stejně jako jinde v Evropě nefrčelo techno ani house, ale spíše gothic rock a EBM (Electronic Body Music), pamětníci mohou zamáčknout slzu při vzpomínce na projekty jako Front 242, Cassandra Complex, Nitzer Ebb nebo A Split Second. V roce 1991 začíná Oscar Mulero hrávat na nejvlivnější afterparty v Madridu s názvem New World.

Jeho vliv dále sílí, když se roku 1994 stává jedním ze zakladatelů a provozovatelů klubu Omen, protože právě ten se v polovině devadesátých let stává v krátké době centrem dění na taneční scéně v celém Španělsku. Bohužel, klub po několikaleté činnosti končí a to je důvodem pro Mulerův obrat k jiným odnožím taneční hudby, než je do té doby nejčastěji hraný acid house či psy trance.

Následuje minimal techno...

Zlatá éra temného zvuku techna zasahuje Evropu včetně Španělska ve druhé polovině devadesátých let a také Oscar Mulero jako DJ, který vždy sledoval současné klubové trendy, nasává její vlivy. K osobnostem, které jej v té době nejvíce ovlivňovaly, patří především Jeff Mills či Joey Beltram a obecně detroitská škola. Všichni hrdí španělští DJs disponují brilantní technikou mixování a ani Mulero není výjimkou, díky svému umu za mixpultem získává stále větší slávu. Jako první španělský DJ se stává součástí legendárních Members of Mayday.

...a z Mulera se stává ikona

V roce 1998 už Mulero hrává po celém Španělsku i ve světě a patří mezi nejslavnější DJs ve své vlasti. Do svých setů zařazuje nejaktuálnější počiny na hard techno scéně a stává se proslulým nejen díky brilantnímu výběru skladeb, ale především kvůli nenapodobitelné technice práce s deskami a ekvalizérem. Publikum při jeho setech zažívá dokonalou techno masáž. Mulero vydává na značce So Dens slavnou mixovanou kompilaci About Discipline and Education a představuje světu osobitě namixované producenty jako jsou Surgeon, Ho, Polson, Ruskin či další legendy tvrdého techna. Další kompilace nese název Era a vychází na labelu Rxxistance v roce 2000. Zde Mulero představuje ještě propracovanější set a vedle svých oblíbenců z temného Birmingham stylu zařazuje také například Autechre či vlastní produkci.

Mulero producent

Úplné začátky jeho tvorby můžeme vystopovat už v roce 1992, kdy je členem uskupení New World společně s dalšími španělskými DJs Yke a Yuri a na kompilaci Techno Valencia 3 vydávají track Nuclear Zone. Následuje pauza a další producentský počin pod pseudonymem Quite Unusual na labelu Brainwaves v roce 1999. První samostatný dvanáctipalec vydává Mulero v roce 2000 na Kobayashi Recordings, nese název Bandulero a zajímavostí je, že obsahuje také track s názvem Brno. Dosud se na to Mulera nikdo v rozhovorech neptal, ale zřejmě se mu tehdy u nás moc líbilo a jistě zažil něco inspirativního :).

Vyjmenovávat všechny Mulerovy releasy nemá cenu, sám je tajnůstkář a jen těch oficiálních tracků jsou už čtyři desítky. Z těch nejslavnějších jmenujme Unexpected EP s krajanem Christianem Wunschem nebo limitované EP Oblivion/Anaconda, které si střihl s Benem Simsem. Mulero se nevyhýbá spolupráci s producenty z celého světa, příbuznost jeho oblíbeného "zlomeného" stylu s produkcí slovenských techno minimalistů tak vyústila ve spolupráci, jež přinesla plody na labelech Palicavonzvreca, Numb či Antidandruff.

Nutno dodat, že Oscar Mulero má rád pseudonymy a různé projekty. Zabrousil například i do vod drum’n’bassu pod přezdívkou Dr. Smoke. Je majitelem labelů Warm Up Recordings a Pole Recordings.
Logika vývoje předpokládá, že přijde první samostatné album. V roce 2003 label Pure plastic vydává CD a dvojvinyl Trolley Route - A Occhi Chiusi. Oscar Mulero právě odmaturoval z producentství :). Mulero už může školit techno producenty z nové vlny. V květnu 2008 remixuje krajana Reeko. Letos v létě vydal EP Trolley Route – World’s Waiting, další aktuální Mulerův počin Take Seven EP vychází letos v říjnu. Nadpis článku jsem si vypůjčil z názvu loňského vinylu Only Dead Fish Go With The Flow, který vyšel jako Tresor 230.

A na závěr budu trochu osobní: moc se na masáž od Mistra těším! Nebude to nic líbivého ani vykradeného, čekejme poctivé originální temné a vysoce taneční techno podané stylem, jaký dokáže na celém světě pouze Oscar Mulero!

Může Vás zajímat:
mixesdb.com/db/index.php/1994_-_Oscar_Mulero_@_Omen,_Madrid
www.discogs.com/release/99390
www.discogs.com/release/1071051
www.discogs.com/release/17914
www.oscarmulero.com
www.discogs.com/artist/Oscar+Mulero
www.myspace.com/oscarmulero
 

Video o Adam Beyerovi

Švédský guru Adam Beyer navštíví 30. Apokalypsu, a všem fanouškům nabízíme ke shlédnutí 12 min. videorozhovor. Velmi zajímavé povídání doporučujeme i těm, kteří rádi soutěží, protože na toto video bude později směřovaná další otázka o volné vstupenky na listopadovou Apokalypsu.

Scorn & Home: "V kolik hraje ten Tiesto?"

Přinášíme vám rozhovor s techno dvojkou Scorn & Home, kteří vystoupí na podzimní Apokalypse v brněnském Boby centru.

Ihned na úvod se zeptám, co pro vás znamená „ třicítka na krku“ :o) (Omlouvám se, pokud někomu z vás už 30 let bylo :o)

Scorn: Ahoj. Třicítka na krku ve mně vyvolává smíšené pocity. K jedné třicítce mám naštěstí ještě pár let čas a ke druhé, příjemnější třicítce už blízko. Hele, ale pro muže je třicítka věk zralosti, takže bych to zase neviděl tak černě a hrát na třicáté jubilejní Apokalypse..., že by to značilo vyzrálost dje....? :o) Nicméně moc pěkné číslo z pohledu párty.

Home: Tak to je na úvod celkem otázka na tělo. Letos mi totiž táhne právě na třicet :o) Měsíc po Apokalypse. Prozatím to vypadá, že je pro mne toto číslo docela zásadní, procházím změnou stylu a hlavně způsobu hraní, v podstatě se i vracím zpět. Jinak co se týká třicátého dílu Apokalypsy... gratuluju k takovému jubileu a jsem zvědav, jak oslava kulatin proběhne.



Dj Scorn vystoupil přesně před rokem na Apokalypse Let’s Go Techno a upřímně - musím uznat, že i když hrál v dřívějším čase, byla atmosféra v první části večera až neuvěřitelná. Co se od Apokalypsy Let’s Go Techno změnilo – ať v ohledu tvého hraní, nebo čehokoliv jiného.

Scorn: Máš pravdu, atmosféra byla až neuvěřitelná. Totálně mě pohltila a nechal jsem se jí hodně strhnout. Za to patří hlavně dík těm, kteří mě přijeli podpořit. Žlutá trika Dj Scorn bylo pro mě velmi milé překvapení, o kterém jsem vůbec nevěděl. Hudebně můžu říct, že jsem se opět posunul o kousek dál. Ve výběru skladeb jsem daleko odvážnější a za mixem si víc dovolím. Jsou skladby, které se mi libí, ale o nichž jsem si říkal „tohle přece na party nemůžu zahrát, to by lidé nepobrali“ a oni to teď poberou. Spousta lidí už mě zná, už to není jen o tom si na mě zatancovat, někteří už si chodí hudbu, co hraji vychutnávat. Nejsem nijak extremně vytížený dj a hraní 3x do měsíce mě plně vyhovuje a nestěžuji si. Jen ty větší akce se mně pořád nějak vyhýbají. Pořád žiji party životem, chodím na akce, užívám si atmosféru a poslouchám hudbu. Co mě nejvíce mrzí, je fakt,že nemohu pokračovat v pořádání svých klubových akcí, ať už to bylo Techno je Všechno nebo Knockout, protože prostě u nás na okrese není kde a cpát se do Brna, kde je přesycený trh, se mi nechce.

Naopak Dj Home, který byl dlouhou dobu vnímán jako hardtechno DJ, vystupoval vždy v druhé polovině večera. Co je u tebe Honzo nového? Všichni jsem slyšeli, nebo četli, ze svůj sound prezentuješ už trochu v jiném duchu…

Home: Je to tak. Nejde jen o styl, ten jsem změnil už před dvěma lety, ale dlouho jsem hledal to pravé. Teď, když jsem to našel, mám pocit, že je nejlepší doba na to, změnit i techniku. Proto budu hrát z laptopu, Traktoru, mixu Xone 3D a do budoucna chci přidat ještě Ableton. Možností je dnes opravdu hodně a já je hodlám využít. Desky miluju, ale hudba, kterou chci hrát, na nich nevychází. Navíc se těším, že přidám k djingu i něco málo ze sebe a tahle varianta je podle mne nejkreativnější. Uvidíme.

Myslím, že vás oba mohu charakterizovat tak, že žijete svůj život „v rytmu techna“. V čem má pro vás právě tento styl své nezaměnitelné kouzlo?

Scorn: Těžko definovat něco, co se ti líbí a hledat v tom důvod proč. Každého chytne za srdce něco jiného, prostě se ti to líbí a ty to „žereš“ :o) Vždy jsem měl radši tvrdší hudbu, ať už to byl punk, metal ….Jsem celkem akční člověk a potřebuji něco, u čeho se mohu dokonale vybouřit. Techno je pro mě naprosto idealní. Nespoutané, plné energie, tajemné a vždy dokáže překvapit. Souhra zvuků, která tě pohltí. Techno = pařba, relax , prostě vypnout…..

Home: To je to, co nevím. Vlastně dnes už ani nevím, co je techno. V podstatě za techno považuju všechno elektronické, s výrazným beatem, rovnou rytmikou, ať už je to jednou víc do trance, elektra, minimalu...miluju techno právě pro tu nezařaditelnost, i když se ho většina pořád snaží přesně ohraničit. A tím se dá asi vysvětlit i to tvé přirovnání s naším životem. Jestliže se jednou najdeš v něčem takovém, život se ti změní, ať chceš, nebo ne. Žiješ tou hudbou.

A naopak, jaký styl elektronické hudby je vám nejvzdálenější, ke kterému jste si prostě žádný vztah neudělali?

Scorn: Nejvíce proti srsti je mi to, čemu teď všichni hromadně říkají „minimal“, asi tomu nerozumím a nebo mi spíše vadí, že ze spousty akcí vytlačil právě techno. Docela chladným mě nechává d´n´b a neposlouchám trance.

Home: Tak pokud mám říct jeden styl...drum&bass. Zlomený beaty jsem nikdy nepochopil, možná proto, že mám tak rád rovné techno. I když kecám, jednou jsem na LPC strávil noc ve stanu, kde se hrálo „zlámaně“ a docela mě to bavilo, ale nevidím v tom vůbec žádný vývoj. Věřím, že je to tím, že mi to nic neříká, neodmítám opačný názor, ale fakt mě nebaví.



Kdyby jste měli možnost zeptat se fanouška, nebo jakéhokoliv návštěvníka 30. Apokalypsy na cokoliv, co by to bylo?

Scorn:
Prosím tě, nevíš v kolik hraje ten Tiesto? :o)

Home: Teď jsi mě zaskočil. OK. Zajímalo by mě, jestli někdy přemýšlel nad tím, co znamená „mezi nebem a zemí“ Ten podtitul je zvláštní, zajímalo by mě, co si o něm myslí lidi.

Když se zamyslím, jak skoro každý přechází z gramofonů na CD přehrávače, k tobě mně tento přechod nějak nesedí. Je můj pocit správný? Jak se díváš na digitalizaci MP3 a celkový „rozmach“ CD playerů?

Scorn: Jsem „stará škola“ a na vinyl nedám dopustit. Většina lidí, co mění „gramce“ za CD přehrávače, to dělá buď z finančních důvodů, jelikož vyjde levněji stáhnout si track z internetu, než si koupit desku a taky je to skladnější a lépe se s tím cestuje. Při hraní taky používám CD přehrávač. Mám spoustu hudby,kterou už na desce neseženu a občas dostanu několik, v té chvíli ještě nevydaných tracků ( např. z Holandska) takže je to jediná možnost jak si je zahrát. Všeobecně se mně ale na CD přehrávačích špatně hraje, tudíž bych je za gramofony neměnil.Navíc neznám lepší pocit než se táhnout na párty s těžkým kufrem plných desek a při hraní v kufru listovat a hledat tu správnou „palačinku“. Takhle se cítím být djem a tak to má být. Digitalizace mi přijde fajn, dává člověku možnost výběru a rozhodně neodsuzuji někoho jen pro to, že nehraje z desek. Na akci chodím přece hudbu poslouchat a bavit se a ne se dívat odkud ji dj pouští.

Naopak, ty Honzo jsi začal u svého vystoupení používat notebook. Proč vlastně – v čem vidíš jeho hlavní výhodu? Jaký software používáš?

Home: První impuls přišel ve chvíli, kdy jsem zhrouceně seděl u kompu, projížděl desky na decksrecords.de a nedokázal si žádnou objednat. A zjistil, že na beatportu je spousta nádherných věcí, ale jen v elektronické podobě. Nemám rád cdčka, takže varianta notebook byla jediná možná, nostalgicky jsem vybral Serato Scratch jako kombinaci serato desek a programu v laptopu. Takový hybrid djingu z gramců s digitálem. Přináší to ale tolik problémů s přesností nastavení, gramce musí být naprosto v pořádku, vyvážené, nesmí docházet ke zpětné vazbě, a to se u nás fakt nedá. Takže přiznávám, přecházím na digitál a jsem za to rád. Kvůli hudbě. A neomezené možnosti ji hrát.

Myslím, že už jste se oba na party vzájemně někdy potkali a alespoň trochu se znáte. Jak by jste tedy charakterizovali stručně, v pár slovech či větách, jeden druhého? Scorne ty Homea a Home, ty Scorna? :)

Scorn: Tak jak jsem Homea stihl poznat….. Rychlost, energie, atmosféra, pokec, zábava,…no prostě v pohodě týpek :o)

Home: To je těžký. Pro mě to byl vždycky „silvestrovskej pes“ a týpek, co mi v době nadšení hardtechnem ukázal, že i hudba na 130 mě může ještě nadchnout. Teď je to pro mě někdo, kdo vydržel, má trpělivost, a jak je vidět, vyplácí se mu v klidu čekat, až přijde vhodná doba ukázat, co v něm je.

Co ty a produkce? Víme, že jsi se také „ukrýval“ za nezvyklými pseudonymy „Baba Yaga“ a „Ampelna“ – takže jaké jsou u tebe novinky v tomto směru?

Scorn: Produkce mi teď moc nejde a v současné chvíli je na bodě mrazu a nevěnuji se jí. Nejsem prostě samouk a co mi kdo neukáže to nevím. Učím se rychle a věci mi pak jdou, jen potřebuji někoho, kdo by mě s tím pomohl a pár věcí mi ukázal. Nápadů je spousta a věřím, že jednoho dne se Baba Yaga určitě na nějakém vinylu objeví. Všechno chce čas a hlavně chuť.

Dřív jsme tě, coby hardtechno DJe, poznali také díky nezaměnitelné imagei – černo-bíle pomalované tváři. Teď už tě tak nevídáme – je tato změna součástí tvého „přechodu“ k jinému stylu?

Home: To nevím, takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlel. Přestal jsem se „malovat“ ještě v době, kdy jsem hrál hardtechno, najednou mi uprostřed setu došlo, že bych to nejradši smyl. A je pravda, že pár týdnů potom už jsem nedokázal hrát to co, dřív. Takže černobílá maska byla spíš součást mého hardtechno období. A to skončilo. Ale kdo ví, co mě v budoucnu zase napadne:)

Jaký je váš největší životní sen – ať už v souvislosti s hudbou, nebo čímkoliv jiným.

Scorn: Kdysi jsem snil být uznávaným světovým producentem/djem, teď by mi stačilo zahrát si na Awakenings :o) Co se života týče, být v něm šťastný!

Home: Měl jsem hodně snů, ty se mi splnily a díky tomu jsem přišel na to, že ať už si vysníš jakékoliv místo, kde chceš hrát, nebo kohokoliv po svém boku, vždy to má společnou jednu věc. Hrát. Takže to je asi můj největší životní sen. Hrát hudbu, kterou miluju, a hlavně to co hraju, opravdu milovat. Nic víc. A dát tomu vše, co je v mých možnostech, aby si ji zamilovali i lidi. Protože především pro ně to dělám.

 

Apokalypsa 30 - jubileum

Celková návštěvnost přesahující 100.000 tančících partypeople, více než 100 zahraničních vystupujících a přes 200 tuzemských DJů. Přesněji a pro vysvětlení - party Apokalypsa tady byla už 29x a pro mnohé z nás se stala nedílnou součástí jakéhosi „party života“, ale i celkového životního stylu, způsobu relaxace, zábavy a vzrušení. Je tu Apokalypsa 30. Myslíme, že hlavní myšlenka této kulaté edice je pro nás všechny jasná - vidět nevídané, slyšet neslýchané, zažít nezažité a hlavně, užít si svoji párty minimálně tak, jak se pro pořadové číslo 30 sluší a patří. Apokalypsa 30, s podtitulem Jubileum - je před námi mejdan, na který se nezapomíná. Téma večera: „Něco mezi nebem a zemí“